LTAD Stages: Stage 6 Training to Win

Key Objectives
Maximize sport specific preparation. Finish on the podium!

Where
National and Provincial Training Programs.

Who
NCCP level 4 coaches.

Total Hours Training & Competition
25 hours (including video sessions, warm-up and cool down)

Training to Competition Ratio

• 25% training and 75% competition (25% tournament play, 25% practice matches, 25% competitive drills). International competition is the major component of the athlete’s calendar planning for competition. The athlete must schedule training and recovery around the international calendar.

Periodization

• Multiple periodization taking into account international competition schedule and world championships.

Technical

• Refine all skills
• Execute technique under pressure
• Stay current by watching other top players
• Borrow technique
• Maximize squash-specific skills while pursuing podium finishes

Tactical

• Raise the base: increase performance when operating at 75% of peak performance.

Physiological/Physical

• The player’s physical systems and structures continue to mature.
• Training is likely to move to highly individualistic and high performance squash-specific preparation.
• Multi-year and single-year planning will be required to ensure optimal management of the player’s training-competition-recovery schedule.
• Regardless of the stage in the training-competition-recovery schedule, an underlying ‘base’ of physical capacities will be maintained at all times.

Psychological

• Players should be aiming for complete mental toughness and full psychological awareness.
• Focus on performing under pressure.
• Players demonstrate full self-control over emotions and an ability to deal with distractions or difficult/unforeseen situations (e.g., playing with minor injuries, breaking a racquet).
• Players show an ability to control self confidence and keep it at optimal level (i.e., confident but not over-confident).
• Players continue to have both short-term and long-term goals that are specific and attainable.
• Unforced errors should be at an absolute minimum.
• Players use advanced imagery for all settings and purposes.
• Players completely focus on their squash performance and winning.

Ancillary Skills

• Clear nutritional strategies are in place.
• Specific elements deal with training camps, travel, foreign countries and recovery.
• Warm-up, cool-down and recovery activities are well-defined and integrated into the player’s overall program.

Competition

• National Senior squad
• National Senior team
• Pan American Championships
• Pan American Games
• Commonwealth Games
• PSA and WISPA
• World Championships (Senior)

[one_half] Stage 6: S'entrainer a gagner [/one_half][one_half_last]

Principaux objectifs

Maximiser la préparation spécifique au sport. Remporter une médaille!

Programmes d’entrainement nationaux et provinciaux

Qui

Entraineurs de niveau 4 PNCE

Nombre total d’heures d’entrainement et de compétition

25 heures (comprend les séances vidéo, l’échauffement et la récupération). [/one_half_last] [full_width] ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________ [/full_width]

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Rapport entraînement-compétition

• Allouer 25 % du temps à l’entrainement et 75 % à la compétition (25 % matchs de tournois, 25 % matchs de pratique et 25 % exercices de compétition). La compétition internationale occupe la plus grande partie du calendrier de compétition de l’athlète. L’athlète doit prévoir des moments d’entrainement, de récupération et de repos en tenant compte de son calendrier de compétition internationale.

Périodisation

• Périodisation multiple, en tenant compte du calendrier de compétition internationale et des championnats du monde.

Habiletés techniques

• Raffiner toutes les habiletés • Exécuter la technique sous pression • Demeurer à l’affût en observant les grands joueurs • Emprunt de technique • Maximiser les habiletés spécifiques au squash tout en cherchant à remporter des médailles

Habiletés tactiques

• Élever la base : le joueur doit augmenter sa performance lorsqu’il fonctionne à 75 % de sa performance optimale.

Caractéristiques physiologiques/physiques

• La maturation des systèmes et structures physiques du joueur se poursuit. • L’entrainement deviendra probablement extrêmement personnalisé et sera axé sur une préparation au squash de haut niveau. • Une planification échelonnée sur une année et plusieurs années sera nécessaire pour assurer une gestion optimale de l’horaire d’entrainementcompétition-récupération du joueur. • Peu importe la phase de l’horaire d’entrainementcompétition-récupération, on maintiendra une « base » sous-jacente de capacités physiques en tout temps. [/one_half][one_half_last]

Habiletés psychologiques

• Les joueurs devraient viser une résistance mentale et une conscience psychologique complètes. • Focalisation sur la performance sous pression. • Les joueurs font preuve d’un contrôle absolu de leurs émotions et sont capables de gérer les distractions ou les situations difficiles et imprévues (ex : jouer avec une blessure mineure, une raquette brisée). • Les joueurs peuvent contrôler leur confiance en soi et la maintenir à un niveau optimal (c.-à-d. être sûr de soi, sans être trop sûr de soi). • Les joueurs continuent à se fixer des objectifs à court et à long terme qui sont spécifiques et atteignables. • On devrait observer très peu de fautes non provoquées. • Les joueurs utilisent des techniques d’imagerie avancées dans tous les contextes et à des fins diverses. • Les joueurs se concentrent totalement sur la performance et la victoire au squash.

Activités auxiliaires

• Les joueurs ont adopté des stratégies de nutrition claires et précises. • Les éléments spécifiques touchent les camps d’entrainement, les voyages, les pays étrangers et la récupération. • Les activités d’échauffement et de récupération sont bien définies et intégrées au programme général.

Compétition

• Contingent national senior • Équipe nationale senior • Championnats panaméricains • Jeux panaméricains • Jeux du Commonwealth • PSA et WISPA • Championnats du monde (seniors) [/one_half_last]  
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Stage 1: Active Start, Ages 0-6 males </p><br /><p>and females
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Key Objectives

Maximize sport specific preparation. Finish on the podium!

Where

National and Provincial Training Programs.

Who

NCCP level 4 coaches.

Total Hours Training & Competition

25 hours (including video sessions, warm-up and cool down) [/one_half_last] [full_width] ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________ [/full_width]

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Training to Competition Ratio

• 25% training and 75% competition (25% tournament play, 25% practice matches, 25% competitive drills). International competition is the major component of the athlete’s calendar planning for competition. The athlete must schedule training and recovery around the international calendar.

Periodization

• Multiple periodization taking into account international competition schedule and world championships.

Technical

• Refine all skills • Execute technique under pressure • Stay current by watching other top players • Borrow technique • Maximize squash-specific skills while pursuing podium finishes

Tactical

• Raise the base: increase performance when operating at 75% of peak performance.

Physiological/Physical

• The player’s physical systems and structures continue to mature. • Training is likely to move to highly individualistic and high performance squash-specific preparation. • Multi-year and single-year planning will be required to ensure optimal management of the player’s training-competition-recovery schedule. • Regardless of the stage in the training-competitionrecovery schedule, an underlying ‘base’ of physical capacities will be maintained at all times. [/one_half][one_half_last]

Psychological

• Players should be aiming for complete mental toughness and full psychological awareness. • Focus on performing under pressure. • Players demonstrate full self-control over emotions and an ability to deal with distractions or difficult/unforeseen situations (e.g., playing with minor injuries, breaking a racquet). • Players show an ability to control self confidence and keep it at optimal level (i.e., confident but not over-confident). • Players continue to have both short- and longterm goals that are specific and attainable. • Unforced errors should be at an absolute minimum. • Players use advanced imagery for all settings and purposes. • Players completely focus on their squash performance and winning.

Ancillary Skills

• Clear nutritional strategies are in place. • Specific elements deal with training camps, travel, foreign countries and recovery. • Warm-up, cool-down and recovery activities are well-defined and integrated into the player’s overall program.

Competition

• National Senior squad • National Senior team • Pan American Championships • Pan American Games • Commonwealth Games • PSA and WISPA • World Championships (Senior) [/one_half_last]